Informujemy o wydaniu nowej książki,wydawnictwa PWN, ""Zaburzenia psychiczne i rozwojowe, a rzeczywistość szkolna" (2016). Zespół psychologów, pedagogów i psychiatrów specjalizujących się w diagnozie i terapii zaburzeń wieku dziecięcego przygotował kompendium wiedzy dotyczące postępowania w środowisku szkolnym z dziećmi doświadczającymi zaburzeń. Książka dostarcza osobom pracującym na terenie przedszkola lub szkoły wskazówek do zaplanowania oddziaływań terapeutycznych dla dzieci z różnymi problemami.
Jeden z rozdziałów (30 stron), poświęcony jest mutyzmowi. Monika Andrzejewska - psycholog i psychterapeuta CTM, zawarła w książce praktyczne przykłady działań na terenie przedszkola i szkoły, realizacji tzw. planu małych kroków. W książce zawarto odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące pomocy na terenie szkoły i przedszkola np.czy dziecku z mutyzmem można patrzeć w oczy i zadawać pytania, co zrobić gdy dziecko nie realizuje celów, jak wprowadzić system żetonowy, jakie działania mogłyby wzmocnić milczenie i inne.
Gorąco polecamy lekturę tej pozycji!
Jeden z rozdziałów (30 stron), poświęcony jest mutyzmowi. Monika Andrzejewska - psycholog i psychterapeuta CTM, zawarła w książce praktyczne przykłady działań na terenie przedszkola i szkoły, realizacji tzw. planu małych kroków. W książce zawarto odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące pomocy na terenie szkoły i przedszkola np.czy dziecku z mutyzmem można patrzeć w oczy i zadawać pytania, co zrobić gdy dziecko nie realizuje celów, jak wprowadzić system żetonowy, jakie działania mogłyby wzmocnić milczenie i inne.
Gorąco polecamy lekturę tej pozycji!